پشتیبانی از ساعت ۸ الی ۱۶ : 

7817 758 0921

لطفا قبل از خرید ، جهت استعلام محصول با ما تماس بگیرید

iconشماره تماس : ۷۸۱۷ ۷۵۸ ۰۹۲۱

لطفا قبل از خرید ، جهت استعلام محصول با ما تماس بگیرید

سوالات متداول

لپتاپ استوک چیست؟ چه انواعی دارد؟

استوک (stocks) در زبان انگلیسی به معنای کالاهای ذخیره‌شده یا انبار‌شده است. در فروشگاه‌های زنجیره‌ای اروپایی و آمریکایی، مشتریان می‌توانند کالای خریداری‌شده را تا مدت ۳۰ روز بدون هیچ دلیلی مرجوع‌کرده و تمام مبلغ کالا را دریافت کنند. کالای برگشتی به دلیل باز بودن کارتن کالای نو شناخته نمی‌شود، بنابراین به هیچ وجه وارد فروشگاه نمی‌شوند و مستقیما به انبار فرستاده می‌شود.پس از انبار کردن، کالاها درجه‌بندی و در گریدهای A/B/C/D به صورت عمده به فروش میرسند. پس ممکن است شما کالای استوکی را خریداری کنید ولی کالا به صورت دست‌نخورده و کاملا نو، یا در بسیاری از موارد با چند ساعت کارکرد، باشند.

اما در ایران، وضعیت متفاوت است. متاسفانه مفهوم چندان مشخصی از استوک بین افراد وجود ندارد. افرادی سودجو هم به این مسئله دامن می‌زنند و دستگاه‌های معیوب/خراب/نیمه‌سالم را هم تحت عنوان استوک مطرح می‌کنند که امری غیراخلاقی است. ما در استوک بار، اگرچه از لغت جامع استوک برای تمام دستگاه‌های وارداتی‌مان استفاده می‌کنیم، برآن شدیم تا از این مسئله ابهام‌زدایی کنیم و دسته‌بندی و تعاریف مشخصی نیز ارائه دهیم:

  • دست دوم (داخلی)

به کالا‌های دست دومی گفته می‌شود که توسط افراد، ارگان‌ها و فروشندگان، به دلایل مختلف، به فروش رسانده می‌شوند. استوک بار به هیچ وجه هیچ یک از کالاهای دست دوم داخلی را، بنا به دلایل واضح، نه تأمین کرده و نه می‌فروشد.

  • استوک

به دستگاه‌های دست‌دوم وارداتی گفته می‌شود که مدت مشخص یا نامشخصی تحت استفاده‌ی افراد، فروشندگان و یا ارگان‌ها بوده‌اند و توسط آن‌ها به فروش رسانده شده‌اند. این لپتاپ‌ها کیبرد فارسی ندارند، و معمولاً به‌صورت عمده و بدون جعبه وارد و فروخته می‌شوند. این دستگاه‌ها توسط استوک بار  از کشورهای خارجی به داخل کشور وارد و پس از انجام تست‌های فنی، به شرط سلامت، عرضه می‌شوند.

  • اپن‌باکس (جعبه‌باز)

همان‌طور که از نام آن می‌توان حدس زد، اپن‌باکس قاعدتاً به کالای نویی گفته می‌شود که تنها جعبه‌ی آن باز شده و، به دلایلی از جمله مورد پسند خریدار نبودن، به فروشنده مرجوع شده است. این کالاها قاعدتا، به ‌لحاظ سلامت ظاهری و فنی، نباید تفاوت قابل توجهی با کالای نو داشته باشد. همچنین کالاهای اپن‌باکس معمولاً داخل جعبه‌ی کارتنی خودشان به فروش می‌رسند.

  • نمایشگاهی

به دستگاه‌هایی گفته می‌شود که در فروشگاه‌ها(ی خارجی) پشت ویترین، کانتر و شیشه در معرض دید مراجعین فروشگاه قرار داده شده‌اند، و یا، در جایگاه‌های خاصی به‌منظور آشناسازی مشتریان و مراجعین با دستگاه، تحت استفاده‌ی آزمایشی آنان قرار گرفته‌اند.

  • ریفر/ریفربیشد (Refurbished)

به دستگاه‌هایی گفته می‌شود که توسط خریدار اصلی، به دلایل مختلف، به کارخانه‌ی اصلی تولیدکننده بازگشته داده شده‌اند. این دستگاه‌ها توسط کارشناسان تولیدکننده بررسی و تست می‌شوند و با تضمین سلامت کامل، تحت عنوان ریفربیشد، به فروش می‌رسند.

در زیر سوالات متداول مطرح می شود ، ممکن است جواب سوالات خود را در اینجا بیابید

مزایای خرید لپتاپ‌های استوک نسبت به نو و آکبند چیست؟

مهم‌ترین عامل برای انتخاب یک دستگاه استوک اختلاف قیمت بین لپتاپ استوک و آکبند است. این تفاوت از ۱۵ درصد شروع می‌شود و گاهی به ۷۰ درصد هم می‌رسد! یعنی بر فرض مثال، اگر قیمت یک لپتاپ آکبند ۱۰ملیون تومان باشد، قیمت استوک آن بین ۸٫۵۰۰٫۰۰۰ تا ۳٫۰۰۰٫۰۰۰ تومان خواهد بود.

در این صورت شما دستگاهی کاملا سالم را با قیمتی بسیار بهتر از مدل آکبندِ همان مدل تهیه می‌کنید که تصمیمی بسیار هوشمندانه است.

قصد فروش لپتاپم را دارم، آیا می‌توانم به استوک بار بفروشم؟ یا امکان فروش نیابتی آن وجود دارد؟

خیر، از آنجا که استوک بار متعهد شده که هیچ دستگاهی را تحت عنوان «دست دوم داخلی» به فروش نرساند طبیعتاً شرایط خرید و یا معاوضه‌ی دستگاه مصرف‌کنندگان داخلی را نیز ندارد.

من قصد معاوضه‌ی لپتاپم با یکی از دستگاه‌های استوک بار را دارم، امکان‌پذیر است؟

خیر، از آنجا که استوک بار  متعهد شده که هیچ دستگاهی را تحت عنوان «دست دوم داخلی» به فروش نرساند طبیعتاً شرایط خرید و یا معاوضه‌ی دستگاه مصرف‌کنندگان داخلی را نیز ندارد.

من روی ظاهر دستگاه حساس هستم، استوک بار چه کمکی می‌تواند بکند؟

این نکته حائز اهمیت است که نمی‌توان از دستگاه‌های غیرآکبند انتظار ظاهر آکبند را داشت. اگرچه در مواردی همچون دستگاه‌های اپن‌باکس یا نمایشگاهی، ظاهر دستگاه به آکبند بسیار نزدیک است.

استوک بار این امکان را فراهم آورده است که خریدار محترم بتواند پیش از خرید، درخواست دریافت تصاویر و فیلم‌های بیشتر از دستگاه نماید تا با خیال راحت و بدون دغدغه تصمیم بگیرد. کارشناسان استوک بار از دستگاه مربوطه فیلم تهیه خواهند کرد و برای متقاضی ارسال می‌کنند.

تصاویری که در سایت و تلگرام و اینستاگرام قرار می‌دهید تصاویر خود دستگاه‌ها هستند؟ یا تصاویر اینترنتی؟

تمامی تصاویر و فیلم‌های دستگاه‌های غیرآکبند واقعی هستند و توسط عکاس  گرفته می‌شوند. هیچ‌گونه ادیت و روتوشی روی عکس‌ها صورت نمی‌گیرد.

چطور وجه محصولات را پرداخت و خریدم را انجام دهم؟

دو راه کلی برای خرید از استوک بار وجود دارد:

  • ثبت سفارش و پرداخت از طریق سایت (در صورت امکان)
  • ارتباط با پشتیبانی و ثبت خرید و واریز به حساب‌های شرکت

شما پرداخت در محل هم دارید؟

  • خیر  نداریم، در حال حاضر با توجه به شیوع ویروس کرونا و رعایت مسائل بهداشتی،  پرداخت ها به صورت آنلاین و از طریق درگاه اینترنتی و یا واریز به حساب شرکت صورت میگیره.

خرید حضوری هم دارید؟

در حال حاضر خیر

آیا امکان واریز بیعانه و رزرو وجود دارد؟

  • خیر، تمامی محصولات از طریق سایت و به طور کامل تسویه‌حساب می‌شوند.

از زمان ثبت سفارش تا زمان تحویل چقدر طول می‌کشد؟

  • خریداران محنرم : سفارشات ثبت‌شده ار ۲۴ تا ۴۸ ساعت به غیر از روزهای تعطیل تحویل پست یا تیپاکس می‌شوند و بسته به مسافت  مقصد بین ۳تا۷ روز بعد به مقصد می‌رسند

از کجا معلوم لپتاپی که از شما می‌خرم سالم باشد؟ ضمانت می‌دهید؟

تمام کالا‌های استوک بار دارای ضمانت سلامت کتبی و ۵ روز مهلت تست هستند. این ضمانت ۵ روزه شامل تمام مشکلات و معایب سخت‌افزاری و مغایرت کالای ارسالی با موارد مندرج در سایت میشه. در حقیقت این ضمانت ۵ روز به شما این امکان رو میده تا با خیال کاملا راحت دستگاهتون را تست کنید و در صورت وجود مشکل فنی، بتونید مرجوعش کنید.

ضمانت استوک بار دقیقاً شامل چه مواردی می‌شود؟

ضمانت می‌شود که محصول خریداری‌ شده توسط شما از فروشگاه استوک بار، دارای سلامت فنی و سختافزاری است.

فروشگاه استوک بار  کارکرد صحیح سخت‌افزار دستگاه‌های خود در استفاده‌ی صحیح و با رعایت موارد ضروری را تضمین می‌کند.

این دستگاه، طی مدت درج شده، دارای ضمانت تعمیر و تعویض کلیه‌ی قطعات (غیر از بدنه، بخش‌های زینتی و اقلام مصرفی مانند باتری و شارژر) و پشتیبانی نرم‌افزاری (مانند نصب ویندوز و برنامه های عمومی) است.

چه مواردی شامل ضمانت استوک بار نمی‌شوند؟

بدیهی است در موارد ذیل امکان مرجوعی دستگاه نیست، مگر در صورت امکان:

  1.       انتخاب نادرست دستگاه از نظر ناکارآمد بودن برای کاربری شما (مشخصه‌های ظاهری و سخت‌افزاری)؛
  2.       عیوب ظاهری (به توضیحات تکمیلی مراجعه نمائید)؛
  3.       پشیمانی از خرید
  4.       منقضی شدن مهلت ضمانت

دستگاهی که ازتون خریدم شامل موارد گارانتی میشه، باید چکار کنم؟

به‌راحتی با پشتیبانی استوک بار هماهنگ می‌کنین و دستگاه رو به ما تحویل می‌دین.

دستگاهی که مرجوع شده هم، به محض اینکه به دست ما برسه به واحد مربوطه ارجاع داده میشه تا بررسی بشه و در صورتی که شامل موارد گارانتی باشه، کالای مشابهی با کالای خریداری‌شده به مشتری بازگشت داده میشه، و در صورت عدم وجود کالای مشابه، با توجه به شرایط بازار، کل مبلغ فاکتور به خریدار محترم تقدیم می‌شه (این مورد توسط استوک بار تعیین و به مشتری محترم اعلام میشه)

هزینه برگشت کالا و ارسال مجدد کالا به عهده مشتری عزیز هست.

امکانش هست کالای خریداری‌شده گارانتی مدت‌دار هم داشته باشه؟

بله البته؛ با پرداخت مبلغ جزئی میتونید کالا خریداری شده تون رو گارانتی مدت‌دار کنید.

برای چگونگی و اطلاع از شرایط گارانتی با پشتیبانی تماس حاصل کنید.

آیا ویندوزهای روی دستگاه‌های استوک اورجینال هستند؟

خیر. هیچ دستگاه استوکی ویندوز اورجینال نخواهد داشت. مگر در مواردی که به طور مشخص بیان شود.

چه ویندوزی روی دستگاه‌ها نصب است؟

برای تمامی دستگاه‌ها ویندوز ۱۰ با آخرین آپدیت‌ها‌ی مایکروسافت نصب می‌شود. مگر خواست خریدار محترم چیز دیگری باشد.

آپدیت‌های ویندوز را چه‌کسی انجام می‌دهد؟

تمامی دستگاه‌ها با آخرین ‌آپدیت‌های مایکروسافت به خریداران محترم تحویل داده می‌شود.

درایورهای دستگاه را خودم باید پیدا و نصب کنم؟

خیر، تمامی درایورهای ضروری نیز روی تمام دستگاه‌ها توسط کارشناسان استوک بار نصب می‌شود و دستگاه آماده‌ی استفاده تحویل داده می‌شود.

آیا امکان ارتقا‌ی مشخصات/قطعات لپتاپ‌های استوک بار وجود دارد؟

به طور کلی – نه در تمام موارد – امکان تغییر یا ارتقای رم و هارد دستگاه‌ها وجود دارد.

این کار پیش از ارسال دستگاه به رایگان توسط کارشناسان ما انجام می‌پذیرد و مابه‌التفاوت قطعه‌ی اضافه یا کاسته‌شده در فاکتور خریدار ثبت و محاسبه خواهد شد.

توجه بفرمایید که پردازنده (CPU)، گرافیک و نمایشگر دستگاه قابل تغییر یا ارتقا نیستند.

می‌خواهم پردازنده (CPU)/گرافیک/نمایشگر دستگاهی ارتقا داده شود، امکان‌پذیر است؟

خیر، توجه بفرمایید که پردازنده (CPU)، گرافیک و نمایشگر دستگاه قابل تغییر یا ارتقا نیستند.

هزینه‌ی ارتقای دستگاه‌ها چقدر است؟

تمامی خدمات ارتقا و تغییر مشخصات به رایگان انجام می‌شود.

من قصد دارم خودم دستگاه خریداری‌شده از استوک بار را ارتقا دهم، امکان‌پذیر است؟

بله، درصورتی‌که خودتان تخصص و امکانات لازم را داشته باشید می‌توانید شخصاً این کار را انجام دهید.

توجه داشته باشید که برای این کار باید حداقل تا یکماه  بعد از خرید (پایان مهلت ضمانت) صبر کنید. در غیر این صورت ضمانت دستگاه‌تان باطل خواهد شد.

آیا محصول آکبند و غیر استوک هم برای فروش موجود می باشد؟

با توجه به نیاز مشتریان عزیز قطعات جانبی به صورت آکبند و با گارانتی شرکنی ارائه می شود ( فلش مموری – هندزفری – شارژر و ….)